ChristenUnie: geen verschraling van Openbaar Vervoer Gooi en Vechtstreek

Michel met bus.jpgmaandag 04 maart 2019 16:12 De nieuwe concessie voor de buslijnen in de regio Gooi en Vechtstreek is anders van opzet dan tot nu toe het geval was. Niet langer is het fijnmazige netwerk van bushaltes het uitgangspunt, maar wordt er nu ingezet op enkele belangrijke verbindingen, waarna lokaal oplossingen gezocht moeten worden. Het gevolg is dat de afstand naar een bushalte een stuk groter kan worden dan voor sommige mensen reëel is.  lees verder

Concept verkiezingsprogramma

Provinciehuis in Haarlemdinsdag 13 november 2018 23:41 De programmacommissie, bestaande uit Gerjan van den Heuvel (voorzitter), Michel Klein (lijsttrekker) Marijke Terlouw (duo-commissielid), Joke Hoogendoorn (fractieondersteuner) en Esther Kaper (campagneleider), hebben zich in de afgelopen periode gebogen over het verkiezingsprogramma voor de verkiezingen van Provinciale Staten in maart 2019. lees verder

Beste vrienden van de ChristenUnie en de SGP in Noord-Holland,

GerritWijnne.jpgdinsdag 13 november 2018 15:40 door jullie fractievoorzitter Michiel Klein is mij gevraagd om een stukje te schrijven over hoe ik de Algemene Beschouwingen in Provinciale Staten van Noord-Holland heb ervaren. Waarom ik? Wat is mijn kennis van Noord-Holland? Ik ben van 17-01-2013 tot 04-04-2017 wethouder geweest van de mooie gemeente Enkhuizen namens de ChristenUnie - SGP fractie daar te plaatse en ten aanzien van de Begroting van Noord-Holland is mij gevraagd financieel advies uit te brengen aan de Statenfractie. lees verder

Welke inspirerende vrijwilliger heeft een bloemetje verdiend?

ICU campagnezondag 01 maart 2015 14:27 Nederland heeft gelukkig veel vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de ander. Jan die op z’n tandem fietst met blinde mensen, Ella die eenzame mensen opzoekt en opbeurt. Hun verhalen zijn vaak ontroerend en inspirerend. lees verder

Werkbezoek Zaanstad en Alkmaar

Gert-Jan Segers - Foto: Anne Paul Roukema / ChristenUniezondag 01 maart 2015 14:11 Op 9 maart gaan Tweede Kamerlid Gert Jan Segers en lijsttrekker voor Provinciale Staten Noord-Holland Michel Klein op bezoek bij Buurthuis de Poelenburcht in Zaanstad.

De wijk Poelenburg is één van de wijken van Zaanstad, waar ChristenUnie wethouder Rita Visscher bijzondere aandacht voor heeft. "De integratie in deze wijk is niet altijd even soepel verlopen en het vraagt veel inspanning van alle betrokkenen om met elkaar in gesprek te komen en te blijven". lees verder