Start

Onderhandelaars, realiseer een Insecten Hoofd Structuur!

Opmeer kruidenrijk graslandmaandag 20 mei 2019 14:14 Het nieuws dat de populatie insecten in de afgelopen 25 jaar met circa 75% is afgenomen is niet alleen slecht nieuws voor de natuur, maar ook voor de voedselproductie. Om hier aandacht voor te vragen heeft Michel Klein namens de ChristenUnie een open brief met een cadeautje overhandigd aan de onderhandelaars. lees verder

ChristenUnie wil meer bussen tussen Haarlem en Amsterdam

Michel met busdinsdag 19 maart 2019 09:00 Als de A9 en A10 worden verbouwd moeten bussen zonder oponthoud kunnen blijven doorrijden. Ook moet er snel een nieuwe buslijn over deze snelwegen komen tussen Haarlem en Amsterdam Zuid om het probleem met de volle bussen in de spits aan te pakken. Hiervoor pleiten de ChristenUnie fracties in Noord-Holland en Amsterdam. lees verder

Kerkentour: de Samenvaart kerk in Breezand

Samenvaartkerkmaandag 18 maart 2019 09:00 Op zondag17 Maart hebben we als ChristenUnie de kerkdienst bijgewoond in de Samenvaartkerk te Breezand. De kerk is in de jaren ’70 gebouwd en nu in gebruik door de Protestantse Gemeente Anna Paulowna. Mooie maartse luchten met scherpe contrasten, zon, hagel en regen begroetten ons op de parkeerplaats voor de kerk. Binnen wachtte ons een warme ontvangst door predikante Laura Nagelkerke. lees verder

Tweede Kamerlid Eppo Bruins onthult label 'Van Noord-Hollandse Bodem'

van noord-hollandse bodem2zaterdag 16 maart 2019 19:40 Bij de biologische zuivel- en zorgboerderij Schapenstreek in Lutjebroek onthulde Tweede-Kamerlid Eppo Bruins (ChristenUnie) vandaag een nieuw label voor Noord-Hollandse producten: ‘Van ... lees verder

Beste ChristenUnie-kiezer, beste geïnteresseerde!

Persfoto Esther Kaper (bij gebruik vermelding fotograaf Tom Cornelissen).jpgdonderdag 14 maart 2019 17:31 Over minder dan een week mogen we naar de stembus. Voor de ChristenUnie Noord-Holland zijn dit hele spannende verkiezingen: gaan we van 1 naar 2 zetels? Gaat het sociaal-christelijke geluid ... lees verder