Arthur van Dijk voorgedragen als Commissaris van de Koning

Arthur van Dijk.jpgmaandag 19 november 2018 13:53

De ChristenUnie-SGP feliciteert de heer van Dijk met zijn voordracht als Commissaris van de Koning in Noord-Holland. Met het aanstaande vertrek van huidig Commissaris Johan Remkes per 1 januari 2019 is met de voordracht van de heer van Dijk een kundig opvolger in zicht met een ruime bestuurlijke ervaring.

Als voorzitter van Transport & Logistiek Nederland heeft de heer van Dijk laten zien dat hij in staat is om antwoord te geven op grote uitdagingen rondom verduurzaming en het creëren van draagvlak om deze uitdagingen tot een goed resultaat te brengen.

Fractievoorzitter Michel Klein: "De Noord-Hollandse inwoners vroegen om een toegankelijke en benaderbare Commissaris van de Koning, en met de heer van Dijk krijgen ze die! In zijn huidige functie heeft hij aangetoond een mensen-mens en verbinder te zijn. Bovendien heeft hij een groot hart voor het politieke debat en wil hij helpen om de provinciale democratie te verlevendigen.”

De fractie van de ChristenUnie-SGP wenst dan ook de nieuwe Commissaris veel succes en zegen toe bij zijn nieuwe taak in de provincie Noord-Holland en kijkt uit naar de samenwerking.