Luistertour: Wijk aan Zee

DSC00206.JPGwoensdag 30 januari 2019 15:38

Onze fractie heeft maandag een bezoek gebracht aan Wijk aan Zee. Al weken heeft dit dorp last van stofwolken met grafiet die neerdalen vanuit het Hoogovens-terrein, waarvoor het bedrijf inmiddels 31 boetes heeft gekregen.

We hebben met veel mensen in het dorp gesproken. Iedereen herkent de problemen: waslijnen moeten altijd afgenomen worden, tuinmeubilair is vies. Tegelijk realiseren veel mensen zich dat dit hoort bij het wonen in de buurt van Tata Steel. “Het zal nooit een schone fabriek worden”, zoals een mevrouw ons vertelde.

Er is grote waardering voor de inzet van de Dorpsraad Wijk aan Zee. Dat er snel een oplossing moet komen is ook voor iedereen duidelijk. We kunnen niet maar door blijven gaan met boetes uitdelen.

Als ChristenUnie Noord-Holland zullen we ons hard maken om de geplande hal zo snel mogelijk te laten bouwen. Een bouwvergunning op een fabrieksterrein kan toch niet zo ingewikkeld zijn?

Alle foto's van dit bezoek vind je op onze Facebookpagina.

#Luistertour #hoogovens #grafiet