Grip op ICT

Datacentermaandag 08 juli 2019 17:19

Met het vaststellen van de datastrategie heeft Noord-Holland gekozen om data veel belangrijker te maken in het maken en uitvoeren van beleid. Een ontwikkeling waar de ChristenUnie mee heeft ingestemd, maar niet om daar meteen ook een blanco cheque bij te geven.

In de Kaderbrief wordt voorgesteld om jaarlijks €700.000 extra voor personeel en opleidingen beschikbaar te stellen, bovenop de €2.750.000 die een jaar geleden al uitgetrokken is voor de informatie-agenda. De ChristenUnie erkent vanzelfsprekend het belang van goede ICT-voorzieningen, maar maakt zich wel zorgen over het feit dat het bedrag steeds verder oploopt. Er lijkt geen eind te zijn aan de stijging van de kosten en daarom wil de ChristenUnie graag weten of nu alle verwachte structurele kosten in beeld zijn en of we nu ook het plafond hebben bereikt. Met €3.500.000 gaat er veel geld naar ICT en de ChristenUnie wil graag uitsluiten dat er bij de volgende begroting opnieuw een voorstel komt om de structurele kosten te verhogen.

Van Gedeputeerde Staten kregen wij de toezegging dat GS de komende vier jaar met dit bedrag uit de voeten denkt te kunnen.

« Vorige Volgende »

juli 2019