Michel Klein (Bussum) lijsttrekker ChristenUnie-SGP

Michel editedzaterdag 25 oktober 2014 18:53

Haarlem - Michel Klein (41) uit Bussum is door de Algemene Ledenvergadering van de ChristenUnie Noord-Holland gekozen tot lijsttrekker voor de komende Provinciale Statenverkiezingen op 18 maart 2015.

Michel Klein is geboren en getogen in Noord Holland, heeft in Amsterdam gestudeerd en woont nu al weer zo'n tien jaar in 't Gooi. Hij is universitair docent aan de VU en de afgelopen twee en een half jaar is hij actief geweest als raadslid voor de ChristenUnie in Bussum. De concept-lijst wordt verder aangevoerd door Don Ceder (24), jurist, uit Amsterdam,op de tweede plaats, en Marijke Terlouw (36) uit Huizen, op de derde plaats.

De huidige fractievoorzitter voor ChristenUnie-SGP in de Provinciale Staten, Geert Jongsma, keert niet terug in de Staten. Zijn drukke en verantwoordelijke baan in de energie -techniek vraagt zodanig veel van hem, dat de heer Jongsma heeft aangegeven het lijsttrekkerschap niet te willen ambiëren. Het bestuur heeft gemeend hem daarin ter wille te moeten zijn. Het bestuur is blij dat de heer Jongsma naast zijn drukke werkzaamheden dit werk heeft kunnen doen na het wegvallen van het zittende Statenlid wegens ziekte en het voortzetten er van na diens overlijden. Als lijstduwer zal de heer Jongsma echter nauw betrokken blijven bij de Statenfractie en deze van advies dienen.

Bij de Statenverkiezingen werkt de ChristenUnie opnieuw samen met de SGP. De plaatsing van de kandidaten op de gezamenlijke kandidatenlijst geschiedt in een partijverhouding van drie op ѐѐn, na drie ChristenUnie-kandidaten volgt een SGP-kandidaat.
De lijst is een mix van ervaring en vernieuwing: kandidaten die hun sporen verdiend hebben in de provinciale politiek en ‘aanstormend talent’ die de eerste stappen zetten in het bestuurlijke werk.

De volledige kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Provinciale Statenverkiezingen 2015 zijn:

1. Michel Klein, Bussum
30. Elsa Waljaard, Velsen
31. Geert Jongsma, Alkmaar
32. Roel Kuiper, Amsterdam

De SGP heeft nog geen kandidaten bekend gemaakt.