Werkbezoek Zaanstad en Alkmaar

Gert-Jan Segers - Foto: Anne Paul Roukema / ChristenUniezondag 01 maart 2015 14:11

Op 9 maart gaan Tweede Kamerlid Gert Jan Segers en lijsttrekker voor Provinciale Staten Noord-Holland Michel Klein op bezoek bij Buurthuis de Poelenburcht in Zaanstad.

De wijk Poelenburg is één van de wijken van Zaanstad, waar ChristenUnie wethouder Rita Visscher bijzondere aandacht voor heeft. "De integratie in deze wijk is niet altijd even soepel verlopen en het vraagt veel inspanning van alle betrokkenen om met elkaar in gesprek te komen en te blijven".

Na het bezoek aan buurtcentrum Poelenburcht volgt een gesprek in Alkmaar met een kamerverhuurder op de Achterdam.

Gert-Jan Segers "Na 13 jaar legalisering van het prostitutie in Nederland is het wel duidelijk. De Paarse droom van gezellige roze romantiek met dames van plezier die vrijwillig hun diensten leveren, is in werkelijkheid een nachtmerrie van uitbuiting en verkrachtingen. De ChristenUnie wil niets liever dan dat prostitutiebezoek illegaal is en dat de moderne slaven van onze tijd vrij komen. Voordat het zover is, moet er nog heel veel gebeuren in Nederland. Er is verandering in denken nodig, een nieuwe moraal en wetgeving die mannen en vrouwen echt beschermt tegen uitbuiting."

Daarom werkt Gert-Jan Segers aan een initiatiefwetsvoorstel om ook klanten van uitgebuite prostituees strafbaar te stellen. Hiervoor is een meerderheid in de Tweede Kamer. Lees in dit dossier wat wij doen in deze strijd tegen mensenhandel, met wie we dat doen en wat jij kunt doen.