Enthousiaste kandidaten gezocht voor Provinciale Staten!

Provinciehuis in Haarlemvrijdag 01 juni 2018 15:50

In maart 2019 zijn er weer verkiezingen voor de Provinciale Staten en de Waterschapsbesturen. De ChristenUnie zal opnieuw meedoen en daarbij kunnen we alle hulp gebruiken. Heeft u ideeën over wat er goed gaat of niet? Wilt u meedenken hoe wij vanuit onze roeping bij kunnen dragen aan de provinciale politiek? Schroom niet en meldt u aan als kandidaat voor de kieslijst of stuur ons uw ideeën. Iedere input en alle vormen van bijdragen zijn welkom.

We zijn op zoek naar enthousiaste leden en houden o.a. rekening met de volgende aspecten:

• Spreiding over de verschillende delen van de provincie.
  • Spreiding over de verschillende kerkelijke gemeenschappen.
  • Mix van ervaring en bevlogen nieuwkomers.
  • Minimaal 1 kandidaat moet jonger zijn dan 30 jaar, indien mogelijk jonger dan 25 jaar.

In aanvulling daarop geldt voor de Statenleden dat zij affiniteit hebben met de onderwerpen die in de Provinciale Staten aan de orde komen. Voorde waterschappers geldt dat zij affiniteit hebben met de watervraagstukken en deskundigheid hebben op tenminste één of meer inhoudelijke terreinen van het waterschap.

Als u kandidaat wil zijn, dan nodigen wij u van harte uit te reageren. Dat kan middels dit reactieformulier.

Wij verzoeken u vriendelijk om uiterlijk 15 augustus te reageren. Het ingevulde reactieformulier kunt u mailen aan de selectiecommissie