Fietsplan voor Afsluitdijk gelanceerd

Fietsplandonderdag 22 januari 2015 20:02

De Statenfracties van de ChristenUnie in Fryslân en de ChristenUnie-SGP in Noord-Hollanbd hebben op woensdag 21 januari een plan gelanceerd om de Afsluitdijk fietsvriendelijker te maken. De 32 kilometer lange dijk staat op de nominatie voor een flinke opknapbeurt. Een fietspad aan de Waddenzeedijk maakt daar onderdeel van uit.

Het bedwingen van de dijk is zelfs voor de geoefende fietser een pittige uitdaging. De Statenfracties willen dat vereenvoudigen, ondermeer door een wind-mee arrangement in het leven te roepen. “Toeristen, forenzen en iedereen die maar wil zou verleid moeten worden een keer per fiets over de dijk te gaan”, vindt de fractievoorzitter van ChristenUnie Fryslân Anja Haga. “Met deze voorstellen wordt dat wat eenvoudiger”.

Lees meer over het fietsplan op de website van ChristenUnie Fryslân: https://fryslan.christenunie.nl/k/n6056/news/view/887480/43682/cu-lanceert-fietsplan-voor-afsluitdijk.html