ChristenUnie stelt vragen aan provincie over opheffen bushalte verzorgingshuis

Bushalte.png
Door Michel Klein op 16 december 2022 om 14:00

ChristenUnie stelt vragen aan provincie over opheffen bushalte verzorgingshuis

Vorige week werd duidelijk dat de halte bij verzorgingshuis Godelinde in Bussum is komen te vervallen. De ChristenUnie maakt zich grote zorgen over de gevolgen voor bewoners, zij kunnen nu lastiger op eigen initiatief op pad.

De bushalte is daarnaast ook van belang voor bezoekers van het verzorgingshuis. Met het vervallen van de bushalte staat niet alleen de mobiliteit van bewoners onder druk maar ook hun sociale contacten.

De ChristenUnie zal dit probleem daarom maandag tijdens de vergadering van de Provinciale Staten aan de orde stellen tijdens het vragenuur. De partij wil weten waarom deze keuze is gemaakt en of de busverbinding hersteld kan worden. Als dat onverhoopt niet mogelijk is, wil ChristenUnie weten welke alternatieven er zijn voor de bewoners en bezoekers. Statenlid Michel Klein: “De provincie is verantwoordelijk voor de buslijnen. Wij vinden dat  verzorgingshuizen en zorginstellingen met het OV goed bereikbaar moeten zijn. Het wegvallen van een busverbinding kan de eenzaamheid van bewoners versterken. Dat mag niet gebeuren.”

Daarnaast wil de ChristenUnie snel inzichtelijk krijgen welke verzorgingshuizen en andere zorginstellingen nog meer afgesloten zijn van het openbaar vervoer. Het debat over deze vragen zal aankomende maandag 19 december plaatsvinden in de Provinciale Statenvergadering.