ChristenUnie Noord-Holland zoekt fractiemedewerker!

we_want_you_stellenanzeige.jpg(mediaclass-fancybox.c6510c0e15414667d97bb714e21d090f477317ed).png
Door Michel Klein op 27 juni 2023 om 11:00

ChristenUnie Noord-Holland zoekt fractiemedewerker!

Heb jij zin in een uitdagende en inhoudelijke parttime politieke functie? Heb jij affiniteit met de provinciale thema’s zoals Natuurbeheer, Landbouw, Wonen, Openbaar Vervoer, Energietransitie of Klimaat? Dan is de ChristenUnie in Noord-Holland wellicht naar jou op zoek!

Wegens vertrek van de huidige fractiemedewerker zijn we ter ondersteuning van de activiteiten van de fractie op zoek naar een fractiemedewerker (16 - 24 uur per week).

De Provinciale Staten vormen het parlement van het provinciale bestuur. De ChristenUnie is met één statenlid, twee duo-commissieleden en vier vrijwillige fractieondersteuners actief in de Noord-Hollandse staten.

De fractiemedewerker vormt de spin in het web van de Noord-Hollandse ChristenUnie fractie. Hij of zij helpt het statenlid, de commissieleden en ondersteuners bij de inhoudelijke voorbereiding, vormt het eerste aanspreekpunt voor de fractie, is verantwoordelijk voor het contact met andere provinciale fracties en de griffie, coördineert de communicatie, organiseert werkbezoeken, ondersteunt de organisatie van de fractie, en houdt een scherp oog op de politieke actualiteit. We zoeken een enthousiaste kandidaat die in september of oktober 2023 aan de slag kan.

De deadline om te solliciteren ligt op 18 augustus. In de week van 21 augustus zullen er digitaal sollicitatiegesprekken plaatsvinden.